pl en

O Nas

Kilka słów o początkach i aktualnościach.

 

Witamy serdecznie w portalu Świat Przesyłek!

Jesteśmy dumni z możliwości zaoferowania Państwu naszych usług. 

 

Świat Przesyłek jako rodzinna firma powstał w 2013 roku i początkowo miała być uzupełnieniem firmy KAAB, która z podobnym modelem biznesowym prężnie rozwijała się już od kilku lat.

Założeniem właścicieli Świata Przesyłek i KAAB’a było to, aby obsługą polskich klientów zajął się Świat Przesyłek, który dzięki swojej licencji operatora pocztowego mógł zając się zbiorczymi odprawami celnymi. Te wówczas były na tyle skomplikowane, że rozważnym posunięciem było powołanie do tego osobnej firmy.

Od początku działalności, praktycznie każdego dnia, firmie towarzyszyło poszerzenie jej portfolio o nowe rozwiązania logistyczne - usługi pocztowe i kurierskie. Otwieranie nowych oddziałów, zaczynając od krajów sąsiadujących i aktywacji lokalnych rozwiązań logistycznych w poszczególnych krajach stały się fundamentem dzisiejszej struktury Świata Przesyłek.

Zaczynając od magazynu wielkości 50m2 i jednego samochodu dostawczego, który każdego dnia przewoził przesyłki pocztowe i kurierskie -z głównego magazynu w Nysie do przygranicznego oddziału Czeskiej Poczty-firma wraz z aktywacją nowych kierunków powiększała potrzebną do tego przestrzeń magazynową.

Już na początku 2014r. samochody dostawcze były za małe, by obsłużyć rozwinięte wówczas kierunki tj. Czechy, Słowacja, Niemcy, Austria, Węgry, Litwa i Łotwa – Świat Przesyłek rozpoczął inwestycję we własne samochody ciężarowe i pokrywanie oddziałami wszystkie kraje Unii Europejskiej.

 

Model biznesowy można było już wtedy podsumować jednym zdaniem „ wykorzystanie lokalnych rozwiązań logistycznych w celu dystrybucji skonsolidowanych przesyłek międzynarodowych bezpośrednio w kraju odbiorcy, z pominięciem niepotrzebnych magazynów przeładunkowych” – Świat Przesyłek stworzył ulepszoną wersję struktury logistycznej znanych wszystkim firm kurierskich i pominął nawet kilka magazynów przeładunkowych, które generują niepotrzebne koszty obsługi przesyłek i mają negatywny wpływ na czas doręczenia przesyłki.  

 

Wraz z rozwojem nowych oddziałów, powiększaniem floty oraz aktywacją nowych usług kształtował się dział obsługi klienta, dział księgowy i dział reklamacyjny a w 2016r. oficjalnie zaczął istnieć dział handlowy Świata Przesyłek, który dziś składa się z 12 pracowników rozsianych po całym kraju. Nieodłącznym elementem rozwoju firmy od początku działalności jest dział IT, który początkowo  jako zewnętrzna firma miał za zadanie stworzyć prostą platformę służącą do przyjmowania wewnętrznych zleceń. Proste zlecenie przerodziło się w trwającą do dziś ogromną inwestycję w globalną platformę, która w pełni automatycznie pozwala zlecać transport przesyłki z dowolnego kraju na świecie, z wykorzystaniem wielu podwykonawców w zależności od rodzaju przesyłki jej wymiarów, wagi i najbliższego oddziału, który obsługuje określony rejon. Informatycy zintegrowali już ponad 120 podwykonawców i sprawili by procesy magazynowe klientów mogły być w pełni zautomatyzowane, a nadawcy prywatni mogli zlecić transport przesyłki z odbiorem lub nadając ją w jednym z 110 tys. punktów w całej Europie.

 

Kilka podstawowych danych świadczy o niesamowitej dynamice firmy na przestrzeni ostatnich lat:

 

Aktualnie Świat Przesyłek kończy już lokowanie swoich oddziałów na terenie Unii Europejskiej, wciąż wprowadzani są nowi podwykonawcy na poszczególnych rynkach, lecz struktura oddziałów i głównych magazynów przeładunkowych powinna pozostać bez zmian.

Trwają prace wykończeniowe nowego magazynu i biura firmy w Nysie, co pozwoli firmie aktywować kolejne duże projekty, tj. poszerzenie współpracy z chińskim partnerem.

 

Stale poszerza się struktura odbiorów przesyłek z Polski z wykorzystaniem własnych kurierów, do końca 2019r. planowane jest pokrycie większości miast w kraju.

Firma może dziś pochwalić się szeroką gammą usług tj.
- Dystrybucja przesyłek pocztowych usługą standardową, priorytetową i rejestrowaną.
- Dystrybucja przesyłek kurierskich usługa standardową – drogowa, usługa lotnicza.
- Możliwość nadania przesyłki w oddziale, w paczkomacie, kiosku ruchu, placówce pocztowej , na stacji Orlen, punktach nadawczych UPS, DPD, DHL lub odbioru przesyłki ze wskazanego w zlecaniu miejsca.
- Import przesyłek do Polski oraz możliwość transportu między pozostałymi krajami.
- Konsumencka obsługa zwrotów z wykorzystaniem m.in. wszystkich placówek pocztowych na terenie Unii Europejskiej.
- Udostępnienie adresu lokalnych magazynów w poszczególnych krajach do obsługi lokalnej sprzedaży( Klient może udostępnić adres do zwrotu swoim kontrahentom)
- Usługi dodatkowe, tj. międzynarodowe pobrania, możliwość przekierowania przesyłki, dodatkowe ubezpieczenie, doręczenia w sobotę i za okazaniem dowodu tożsamości.

 Kolejne lata przyniosą firmie nowe wyzwania i cele, lecz stale fundamentalnych celem jest zapewnienie jak najwyższej jakości usługi i konkurencyjnych cen, które są kluczowe w przypadku obsługi klientów zaczynających przygodę z exportem, gdzie cena doręczenia musi być zawarta w cenie produktu- często wysokie koszty logistyczne zabijają potencjał sprzedaży na poszczególnych rynkach – Świat Przesyłek stosuje bardzo wysokie rabaty również dla start-upów.

 

Zachęcamy do kontaktu w celu przedstawiania indywidualnych cen i rozwiązań szytych na miarę.

 

Pozdrawiamy, 
Zespół Świata Przesyłek.