Bieżące komunikaty:
x
zamknij komunikat X

Drodzy Klienci, 
zachęcamy gorąco do skorzystania z naszych sprawdzonych, lokalnych rozwiązań, na które to kierunki mamy nowe rozwiązania logistyczne z codzienną wysyłką z naszych HUB:
 Austria, Słowacja, Czechy, Węgry, Rumunia, Chorwacja, Słowenia, Grecja
 
Terminy doręczeń od wyjścia z HUB:
Austria, Słowacja, Czechy D+ 1-2 dni,
Węgry D+1,2,
Rumunia D + 2-3,
Bułgaria D+ 3-4,
Chorwacja D+ 3-4,
Słowenia D+3-4,
Grecja D+ 4-6 wyspy +1
 
 Zachęcamy również do skorzystania z naszej oferty na lokalne rozwiązania do  
        Włoch i Hiszpanii
W celu uzyskania dalszych informacji zachęcamy do kontaktu z opiekunem handlowym lub Działem Obsługi Klienta cs@swiatprzesylek.pl

Pozdrawiamy 

Zespół Świata Przesyłek

Znajdź paczkę
O nas

Witamy serdecznie na stronie Świata Przesyłek! Jesteśmy dumni z możliwości zaoferowania naszych usług. 

Historia Świata Przesyłek

Świat Przesyłek jako rodzinna firma powstał w 2013 roku, jednak doświadczenie w branży pocztowej zdobywaliśmy już parę lat wcześniej pracując dla holenderskiego oddziału poczty Royal Mail. Początkowo Świat Przesyłek miał być uzupełnieniem firmy KAAB, która z podobnym modelem biznesowym prężnie rozwijała się już od kilku lat.

Założeniem właścicieli Świata Przesyłek i KAAB’a było to, aby obsługą polskich klientów zajął się Świat Przesyłek, który dzięki swojej licencji operatora pocztowego mógł zając się zbiorczymi odprawami celnymi. Te wówczas były na tyle skomplikowane, że rozważnym posunięciem było powołanie do tego osobnej firmy.

Od początku działalności, praktycznie każdego dnia, firmie towarzyszyło poszerzenie jej portfolio o nowe rozwiązania logistyczne - usługi pocztowe i kurierskie. Otwieranie nowych oddziałów, zaczynając od krajów sąsiadujących i aktywacji lokalnych rozwiązań logistycznych w poszczególnych krajach stały się fundamentem dzisiejszej struktury Świata Przesyłek. Zaczynając od magazynu wielkości 50m2 i jednego samochodu dostawczego, który każdego dnia przewoził przesyłki pocztowe i kurierskie -z głównego magazynu w Nysie do przygranicznego oddziału Czeskiej Poczty. Firma wraz z aktywacją nowych kierunków powiększała potrzebną do tego przestrzeń magazynową.

Już na początku 2014r. samochody dostawcze były za małe, by obsłużyć rozwinięte wówczas kierunki tj. Czechy, Słowacja, Niemcy, Austria, Węgry, Litwa i Łotwa. Świat Przesyłek rozpoczął inwestycję we własne samochody ciężarowe i pokrywanie oddziałami wszystkie kraje Unii Europejskiej. Model biznesowy można było już wtedy podsumować jednym zdaniem „ wykorzystanie lokalnych rozwiązań logistycznych w celu dystrybucji skonsolidowanych przesyłek międzynarodowych bezpośrednio w kraju odbiorcy, z pominięciem niepotrzebnych magazynów przeładunkowych”. Świat Przesyłek stworzył ulepszoną wersję struktury logistycznej znanych wszystkim firm kurierskich i pominął nawet kilka magazynów przeładunkowych, które generują niepotrzebne koszty obsługi przesyłek i mają negatywny wpływ na czas doręczenia przesyłki.  

Wraz z rozwojem nowych oddziałów, powiększaniem floty oraz aktywacją nowych usług kształtował się dział obsługi klienta, dział księgowy i dział reklamacyjny. Nieodłącznym elementem rozwoju firmy od początku działalności jest dział IT, który początkowo  jako zewnętrzna firma miał za zadanie stworzyć prostą platformę służącą do przyjmowania wewnętrznych zleceń. Proste zlecenie przerodziło się w trwającą do dziś ogromną inwestycję w globalną platformę. Rozwiązania IT pozwalają w pełni automatycznie zlecać transport przesyłki z dowolnego kraju na świecie, z wykorzystaniem wielu podwykonawców w zależności od rodzaju przesyłki jej wymiarów, wagi i najbliższego oddziału, który obsługuje określony rejon. Informatycy zintegrowali już ponad 200 podwykonawców i sprawili by procesy magazynowe klientów mogły być w pełni zautomatyzowane, a nadawcy prywatni mogli zlecić transport przesyłki z odbiorem lub nadając ją w jednym z 110 tys. punktów w całej Europie.

Świat przesyłek logistyka bez logiki.

Współpraca z podwykonawcami w głównej mierze opiera się o operatorów narodowych, a co za tym idzie urzędy. Podobnie jak w polityce opiera się to o relacje lepsze lub gorsze. Naszym zadaniem jest to aby wybierać te odpowiednie.

W naszym magazynie w Nysie pracuje obecnie 88 pracowników magazynowy i 42 pracowników administracyjnych. Porównując nas do takiego operatora jak Poczta Polska która zatrudnia ponad 80 000 pracowników w tym 10 000 pracowników biurowych, Świat Przesyłek wychodzi całkiem ciekawie bo nawet o kilka tysięcy procent.

Zastanawiacie się na pewno dlaczego taki intrygujący tytuł „Świat Przesyłek logistyka bez logiki” Przykład pierwszy z brzegu: jaki sens ma dystrybucja przesyłek z Wielkiej Brytanii do Irlandii przez nasz oddział w Holandii? Dla nas zdecydowanie ma to sens. Takie procesy są przez nas omawiane regularnie, a dzięki temu że jesteśmy firmą rodzinną działamy elastycznie i szybko, bo czas gra dla nas kluczową rolę.

 

Nie posiadamy własnej sieci doręczeń własnych kurierów, listonoszy. Jedynie międzynarodowe oddziały i regularne połączenia między nimi. Transport miedzy oddziałami odbywa się naszym pojazdami lub stałymi podwykonawcami tak aby zachować regularność połączeń między każdym z naszych magazynów.

Każdy z oddziałów nieważne czy jest w 100% nasz czy jesteśmy jego udziałowcami, czy jest to oddział partnerski; jego zadanie jest proste, kumulowanie rozwiązań pocztowych i kurierskich oraz obsług zwrotów i bieżąca obsługa klienta. Wszystkie te rozwiązania wrzucamy do jednego worka z którego powstają najlepsze połączenia. Praktycznie całe operacje w tym magazynie odbywają się ręcznie przez brak możliwości skanowania OCR. Dlatego sortowanie przesyłek szybciej wykonywane jest przez pracownika niż przez maszynę.

Jesteśmy odpowiedzialni za globalną dystrybucję dużych ilości przesyłek e-commerce. Z punktu widzenia logistycznego i systemowego obsługujemy przesyłki na wszystkich możliwych relacjach. Na przykład z Francji do Czech, z Czech do Hiszpanii czy lokalnie w Hiszpanii lub nawet z Wielkiej Brytanii na Madagaskar. Portfolio w którym znajdują się globalne sklepy internetowe, nawet narodowe poczty takie jak Poczta Austriacka lub Poczta Francuska.

Poza serwisem który opisałem powyżej oferujemy także obsługę przesyłek rejestrowanych czyli typowych przesyłek kurierskich. Nasz Londyński oddział posiada 8 różnych rozwiązań kurierskich i poziomu systemu jest to ustawione tak by korzystać do dwóch kilogramów z podwykonawcy Royal Mail, do pięciu kilogramów Yodel, do trzydziestu kilogramów UK Mail, a powyżej Parcelforce. Pozostawiając w rezerwie kilku innych podwykonawców i maksymalną elastyczność.

Nasza konkurencyjność wywodzi się nie tylko z odpowiedniego doboru podwykonawców, ale pominięcia magazynów przeładunkowych z których korzystają większe firmy kurierskie. Dla przykładu przesyłki które dziś wyjadą z naszego polskiego magazynu, już jutro będą w oddziale holenderskim, który przekaże je kolejnym połączeniem do oddziału londyńskiego by trafiły do operatora doręczającego. W tym momencie pomijamy nawet kilkanaście magazynów przeładunkowych, nie trzymając się schematu z jakiego korzystają firmy kurierskie które generują zbędne koszty. Co ważniejsze nasi klienci nie mają wpływu na wybranego przez nas podwykonawcę. To naszym zadaniem jest aby przesyłka została doręczona w odpowiedni sposób. Dla przykładu w okresie piku świątecznego drastycznie zmieniamy nasz systemowy rooting bo wiemy którzy operatorzy w tym momencie mają problemy logistyczne.

Zapraszamy do kontaktu w celu przedstawiania indywidualnych cen i rozwiązań szytych na miarę.

Pozdrawiamy,
Zespół Świata Przesyłek.

Kontakt to podstawa
Z chęcią odpowiemy na wszystkie pytania